Friday, September 11, 2009

aku penat siot!

ari rabu-sbelom jamuan

maunye tak penat badan aku ni... dah la bulan puase, aku trial exm lg...
sekali diorang pegi buat tahlil kat rumah aku da....
nak pengsan aku ni.
kemas rumah dari ari rabu, kames nk wat jamuan.
dah la ari rabu tu aku preksa geografi 2... mnulis mcm nak pth jari. tlis je tak brenti 3 jam.
balik umah je, tak sempat nak duduk dah kne panggil. kms tu...kemas ni... angkut tu...angkut ni... ape diorang ingat aku ni babu diorang ke? sengal betol la mak cik mak cik ni...alih2 tgh mngemas mlm tu pak sedara aku dtg. law dtg tlg takpe la jgk, ni die duk pot pet pot pet arah orang itu ini...komen sana sini. ape die igt die tu mandul kitorang?
dey uncle! law uncle nk perfect, pegi la buat kt rumah sndiri, jgn suh bapak aku handle tahlil parents korang ni.
aku bukan tak mau buat menda alah ni, benda baek kan...tp bulan2 pose ni, buat kat masjid dah la... tak la aku ni jd mcm kambing bru branak. melekit-lekit bdn, blendir taw! tak leh mndi lg dr pagi. kambing2 bapak aku bela pon tak busuk mcm aku.
ade pulak makcik2 sengal tu dtg tegur abg diorang yg jd mandul gergasi ni...
mama pulak panggil aku suh buat air kat diorang... akutgh2 pnt kpanasan ni die suh aku buat air lak. mahunye aku ltak garam lam air tu gantikan gule. tp otk alu ni msih waras la kot...aku tak tunai niat best aku tu. hahaa...
tgh hidang tu, ade je yang ringan mulut tanye "eh, ela tak skolah ke esok?" hah! soalan maut tu? cit! "ela ade trial exm la besok." cpt2 aku jwb, kasi diorg rse bsalah kat aku, sbb wat kerje tak tnye org dlu, pkai bantai ikot ske ati mak bpk tiri laki mak sedara aku je...skurang-kurangnye, diorang buat la time aku dah abes exm ni... tinggal lg 2 3 paper je lagi. tak reti2 nk sabar.
pastu ade pulak yang buat2 baek hati kate "insyaallah, boleh jawab punye..." jawab kpale datok kau! aku tak baut revision lg, nk boleh jwb camne? ape nk pinjam otk udang kau tu ke? !@#$%^&*! cit!

ari kames-jamuan day...

balik je dari skola aku dah kne jd hamba sahaya lg. ari jamuan la katekan. penat tak usah ckp la, dah la smalam tido tak cukop. byg la, aku tido kul 1, bgn kul 4 then pas sahur tak ley tdo dh. study kejap, nk exm bro... kul 7 g skolah, balik2 kul 23o ptg. aku da mintak geng2 aku tlg kt umah, kul 530 diorg dtg. adoi... makcik2 aku ni mcm2 hal la... mulot tak de pnapis...maklom le, bukan teh! siot! ckp tu, ckp lelok r... mama aku tu. kang aku pns sgt ak perambat korang balik! pastu buat byk songeh, nk msk tu, nk msk ni, bhn tak cukup. alih2 aku jgk kne stat enjin pegi bli bhn nk buat onde2. tak taw ke jln jam time2 pose gni. org sibuk pegi bzr sne sni, die sibuk suruh aku bli itu ini... pns hati btol la... blik2 bli brg je diorg ckp mesin parut klape rosak...tangan malaun mne pulak yg rosakkan tu... time2 bz gni mcm2 probs yg timbul. cipan-z btol la...sape jgk yg susah? akuuu....jugak! naseb kt umah biah ade mesin sial tu, law tak de aku nk cri kt mne tah. fuh...slamt satu kes... member2 aku dh smpai. pakai bju kurong ayu gemayu semue...tinggal aku ngan kakak aku je yg pkai bju suar lg. hahaha...line bz la katekan, takkan nak pkai cun2 buat keje berat2 kang, rosak bju aku karang, spe nk ganti? hm, aku bajet2 bley la nk pegi tukar sblom majlis mule...skali bilik aku kne blok da... rupe2nye kul 630 ptg tu dah pnuh manusie kt hall. mati aku! nak lalu camne, bilik aku cross dat hallway! siot...make, aku pakai je la bju suar aku tu...tak de da ayu gemayu... gneg2 aku la jg mgse hidang mknn kt dpn sne. hehehe, aku da x bley msuk majlis. pakaian tak lulus! habis majlis, skali lg aku pnt nak mampos. buke pose pon kau tak slera nk mkn coz pnt sgt. aku buke ngan kume n air suam je. padahal mknn sdp gler. aku d tliur dr ptg lg, nak2 blacan mak sdare tak de pnapis tu...ya allah, aku dah stat tlur kt blacan pergh!! tu dari kul 3 td lagi. hahaha... tapi tak mkn2 pon. habis kemas sume...busuh2 pinggan gelas n yg sewaktu dengannye, geng2 aku pon blah. mak sdare aku ade sorang lg tak blik, tunggu aku antar. tadi time laki die ajk brambus cpt2 tamo ikot. kan dah mnyusahkan aku tu. aku ni dah le penat tahap mega dewa. die but songeh pulak... law mulot tu snyap tak pe la jugak...naseb la kau tu klakar, law tak siap la... ade ke patot die duk bangge ank die nk kawen bln 10 nanti. mentang2 la nk kawen ngan tuk arab-orang iran. ala...aku dah tgk, tuk arab pendek, ame tinggi aku je! stakat tinggi 5 kaki 6 tu, tak yah nk eksyen la bro... sesuai sgt la die ngan spupu aku yg kementot tu. duk bangge la, antaran kawen mahl, 20ribu...ade aku kesah? cit. lam kreta pon duk potpet2 tak siap2 bangge ank. wei! tak pyh la nk bangge dpn aku, aku ni drh mude, bru 19, kang aku mletop kang tak psl2 perang karang! sabo je la!

aku penat...aku penat...kanan kiri sane sni, badan aku mcm nak patah!
aku penat!!!

No comments:

Post a Comment